Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Tatra 613

K zdárnému průběhu hokejového šampionátu v Praze přispěli i tatrováci
Tatrovák 40/1978

Bylo jich šest - Stanislav Kovář, Josef Poledník, Jarda Břežný, Jindra Kysučan, Ladislav Konečný a Jirka Hřivňák - a v polovině dubna opustili svá pracoviště v příborské Tatře, aby téměř měsíc se svými svěřenkyněmi - bleděmodrými šestsettřináctkami pomáhali v Praze zabezpečit zdárný průběh mistrovství světa v ledním hokeji.

Všechny naše deníky široce komentovaly průběh pražského šampionátu, který se vyznačoval nejen napjatými sportovními boji, ale rovněž dobrou organizací programu a přátelskou atmosférou, kterou pro účastníky mistrovství vytvořili společně s obyvateli hlavního města také organizační pracovníci. A se svou troškou do mlýna (která čítá naježděných 20 tisíc kilometrů) přispěli i tatrováci z Příbora. Organizační výbor MS 78 v ledním hokeji požádal náš národní podnik o zapůjčení reprezentačních vozů, které by byly k dispozici pro významné hosty hokejového klání nejlepších celků světa. Tatra tomuto přání vyhověla a 19. dubna odjelo do Prahy šest řidičů s automobily T 613.

Pro řidiče to byl úkol ne zrovna lehký - bylo především nutno velmi rychle se seznámit s komunikacemi Prahy, perfektně se orientovat v často ucpaných cestách, najít vždy správní místo určení, někdy k tomu všemu nastoupily i jazykové problémy, protože pasažéři byli třeba Dr. Günter Sabetzki, předseda LIHG, nebo bývalý předseda NHL Kanaďan Eagleson a další zahraniční hosté. Někomu se možná zdá, že být přímým účastníkem dění kolem mistrovství světa musí být pro řidiče vítanou změnou v jejich práci. Ovšem, že je - na jedné straně spousta nových poznatků, nových seznámení, možnost vidět téměř každé hokejové utkání, dostat se přímo mezi hokejisty - na druhé straně však téměř neomezená pracovní doba. Bylo výjimkou, když vůz odstavil před půlnocí, zato pravidelně již v šest hodin chystali automobil k dalším desítkám kilometrů. A tak tomu bylo den co den, ve všední dny i o víkendech. Kolotoč mistrovství neznal zastavení a s ním ani naši řidiči.

A jak se naše šestsettřináctky osvědčily? Jednoznačně můžeme říci, že výborně. Každý, kdo se v nich vezl, si pochvaloval pohodlnou jízdu, o naše automobily se zajímali zahraniční hosté. Byla to dobrá reprezentace práce tatrováků.

-pav-



Přidáno: 22.12.2007