Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Tatra 613

Pětitisící motor T 613 smontován
Tatrovák 26/1980


Ve druhé polovině minulého měsíce byl na montáži motorů NS 8471 (dílovedoucí s. Suda) v závodě Tatra Příbor smontován jubilejní motor T 613 E s v. č. 5000.

První motor osobního vozu Tatra 613 byl vyroben za provizorních podmínek montáže již 23.11.1973. Od té doby se mnoho změnilo, zejména technologické vybavení montáže motorů, změnily se i výrobní prostory, protože bylo pro tuto výrobu přestavěna linka motorů T 603, které se odstěhovaly do náhradních prostorů. Až na malé změny ovšem zůstal kolektiv lidí, který tuto výrobu zabezpečuje a vkládá svoji dovednost i trpělivost do věna každému nově montovanému motoru. Projevuje se to na kvalitně montážních prací a motor je také díky těmto lidem skutečným srdcem celého vozu, a to velmi spolehlivým.

Díky konstrukčním zásahům a úpravám, které byly vždy realizovány v požadovaném rozsahu, je dnešní motor v úpravě E při svém obsahu také na patřičné úrovni hospodárnosti, pokud jde o spotřebu paliva. Motor v tomto provedení také splňuje přísné požadavky na čistotu životního prostředí, pokud jde o emisi škodlivin.

Základní spotřeba vozidla T 613 postupně klesala z původních 18,5 l na 100 km na úroveň 15,8 l na 100 km od motoru č. v. 2525. Poslední konstrukční úpravy zabezpečují spotřebu 15,4 l na 100 km, přičemž se předpokládá její další snížení. Když vezmeme v úvahu omezené rychlosti, stanovené pro dálnici, tj. 110 km/hod., je spotřeba vozu T 613 13,2 l na 100 km a při jízdě po silnici s maximální rychlostí 90 km v hod., klesá spotřeba dokonce na 12,2 l na 100 km.

Tento výsledek je znakem dobré hospodárnosti výrobku dělníků závodu Tatra Příbor, kteří jsou na něj právem hrdi.

T.F.


Přidáno: 24.2.2010